– поставити јасан циљ с намером да се неко градиво утврди и боље разуме и научи
– без помоћи уџбеника, записати тезе о садржају градива које понављамо
– провера написаних теза у уџбенику и њихова, евентулна, допуна
– у себи или наглас, репродуковати градиво по наведеним тезама
– самостално постављати питања из градива које се понавља и на њих давати одговоре
– постављати задатке у којима се тражи упоређивање и трагање за сличностима и разликама
– користити сопствени графички приказ градива, или само његових делова
– ако је при понављању нешто изостављено, подсетити се из адекватног извора знања
– понављати сам, или, још боље, са другом или другарицом (међусобно постављање питања и трагање за одговорима)
– трагати за корелацијом са другим садржајима из тог наставног предмета или са садржајима неког другог предмета
– понављати уз неке практичне активности (огледи…)